စာဖတ်ရန် သင်ယူခြင်း။

    အမေရိကန်ပညာရေးတွင် အရေးအကြီးဆုံးပြဿနာတစ်ခုမှာ ကလေးများကို စာဖတ်တတ်အောင် သင်ပေးခြင်းဖြစ်သည်။ လက်ရှိတွင် အမေရိကန်အစိုးရနှင့် ပုဂ္ဂလိကကျောင်းများသည် နည်းလမ်းများစွာကို အသုံးပြုလျက်ရှိသည်။ ဤနည်းလမ်းအများစုသည် phonics ဟုခေါ်သော စနစ်ပေါ်တွင် မူတည်သည်။ အသံထွက်စနစ်သည် စာလုံးများကို ၎င်းတို့၏ စကားပြောသံများဖြင့် ချိတ်ဆက်ပေးသည်။

    Phonics သည် ကလေးများအား မည်သည့်စာလုံးများကို စကားလုံးများတွင်အသုံးပြုကြောင်းနှင့် ၎င်းတို့အသုံးပြုရသည့်အကြောင်းအရင်းကို နားလည်စေရန် ကူညီပေးသည်။ အသံပိုင်းဆိုင်ရာတွင် ကလေးများသည် သူတို့ကြားရသည့် အသံများကို ကိုယ်စားပြုသည့် စာလုံးများကို ရေးတတ်ကြသည်။

     အမေရိကန် ကျောင်းသား အတော်များများဟာ စာလုံးတွေရဲ့ အသံကို တစ်ယောက်တည်း သင်ယူကြပါတယ်။ တွဲသုံးတဲ့ စာလုံးတွေရဲ့ အသံတွေကိုလည်း လေ့လာတယ်။ ကလေးတွေက သူတို့မသိတဲ့ စကားလုံးတွေကို မြင်တဲ့အခါ စာလုံးတွေရဲ့ အသံကို ပြောတတ်ကြတယ်။ ထို့နောက် အသံများကို ပေါင်းစပ်လိုက်ကြသည်။

    ဥပမာအားဖြင့်၊ ကလေးသည် "c" ၏အသံကိုမှတ်မိရန်သင်ယူသည်။ ထို့နောက် "a" နှင့် "t" ဟူသော စာလုံးနှစ်လုံးကို တွဲသုံးသည့် အသံများကို သူမ သိသည်။ အသံထွက်များကို အသုံးပြုခြင်းဖြင့် သူမသည် "ကြောင်" ဟူသော စကားလုံးကို ဖန်တီးရန် ဤအသံများကို ပေါင်းစပ်နိုင်သည်။ ဤနည်းလမ်းကို "အသံထွက်အောင်" ဟုခေါ်သည်။

    အသံထွက်ကို သင်ကြားသည့် အခြားနည်းလမ်းတစ်ခုတွင် ကလေးများသည် စကားလုံးတစ်ခုလုံးကို ဦးစွာမှတ်မိရန် သင်ယူကြသည်။ "ကြောင်" ဆိုတဲ့ စကားလုံးကို ကြည့်ကြတယ်။ စကားလုံးကို အကြိမ်ပေါင်းများစွာ ရေးကြတယ်။ မမှတ်မိမချင်း ဒီလိုလုပ်ကြတယ်။ ကျောင်းများသည် ယခင်ကမဟုတ်ဘဲ စာဖတ်ခြင်းကို သင်ကြားစဉ်တွင် ဤအသိအမှတ်ပြုမှုနည်းလမ်းကို မကြာခဏ ကြိုမြင်ကြသည်။ ထို့နောက် ကလေးများသည် ၎င်းတို့၏ အသံအတွက် စကားလုံးများကို လေ့လာသင်ယူကြသည်။ အချို့သောအက္ခရာများကို အခြားအက္ခရာများအစား စကားလုံးတစ်လုံးတွင် အဘယ်ကြောင့်အသုံးပြုကြသည်ကို နားလည်နိုင်သည်။

    အသံထွက်များသည် ကလေးတစ်ဦးကို အမြင်အားဖြင့် မမှတ်မိနိုင်သော စကားလုံးများစွာ၏ အသံများကို ပြောနိုင်စေသည်ဟု ကျွမ်းကျင်သူများက ဆိုသည်။ သို့သော် အင်္ဂလိပ်ဘာသာစကားတွင် စာလုံးတစ်လုံး၏ အသံသည် အမြဲတမ်း တူညီမည်မဟုတ်ပေ။ ထို့အတွက်ကြောင့် ဆရာများစွာသည် စာဖတ်ခြင်းကို သင်ကြားရန်အတွက် phonics တွင် အခြားနည်းလမ်းများကို ထည့်သွင်းကြသည်။

    လွန်ခဲ့သော၂၀၀၀ ခုနှစ်က ကော်မတီတစ်ခုသည် စာဖတ်နည်းများစွာကို လေ့လာခဲ့သည်။ ကလေးတွေကို စာဖတ်တတ်အောင် သင်ပေးဖို့ ဆရာ ဆရာမတွေက အသံထွက် ပရိုဂရမ်တွေကို အသုံးပြုဖို့ အမျိုးသားစာဖတ်ရေးအဖွဲ့က တိုက်တွန်းထားပါတယ်။ ၂၀၀၂ ခုနှစ်တွင် သမ္မတဘုရ်ှသည် ပညာရေးဥပဒေသစ်ကို လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့သည်။ အမေရိကန်ကလေးများ၏ စာဖတ်စွမ်းရည်ကို မြှင့်တင်ရန် "Reading First" ဟုခေါ်သော ပရိုဂရမ်တစ်ခု ပါဝင်သည်။ ပရိုဂရမ်သည် အသံထွက်အသုံးပြုခြင်းဆိုင်ရာ ကော်မတီ၏ အစီရင်ခံစာအပေါ် အခြေခံထားသည်။

    ပညာတတ်အချို့က သဘောမတူပါ။ တခြား ပရိုဂရမ်တွေလည်း ထိရောက်တယ်လို့ သူတို့က ပြောပါတယ်။ အသံထွက်ပရိုဂရမ်များသည် အခြားသင်ကြားရေးနည်းလမ်းများနေရာတွင် အစားထိုးဝင်ရောက်လာမည်ကို ကြောက်ရွံ့ကြသည်။

Ref: "AMERICAN MOSAIC" မှ "ပညာရေးအစီရင်ခံစာ"


 Learning To Read

    One of the most important issues in American education is how to teach children to read. Currently, American public and private schools use a number of methods. The majority of these methods depend on a system called phonics. The phonic system links letters with their spoken sounds.

    Phonics helps children understand which letters are used in words and the reason they are used. In phonics, children learn to write the letters that represent the sounds they hear.

    Many American students learn the sound of letters alone. They also learn the sounds of letters used together. When children see words they do not know, they speak the sounds of the letters. Then they put the sounds together.

    For example, a child learns to recognize the sound of the letter "c." Then she learns the sounds o the two letters "a" and "t" used together. Using phonics, she can join these sounds to form the word "cat." This method is called "sounding it out."

    In another method of teaching phonics, children learn to recognize the whole word first. They look at the word "cat." They write the word a number of times. They do this until they remember the word. Schools often presemt this recognition method during the teaching of reading, not before. Then the children learn to study words for their sounds. They can understand why some letters are used in a word instead of other letters.

    Experts say phonics makes it possible to say the sounds of many words a child does not recognize by sight. However, in the English language, the sound of a letter is not always the same. For this reason, many teachers add other methods to phonics to teach reading.

    Two years ago, a committee studied many reading methods. They report of this National Reading Panel urged that teachers use phonic programs to teach children to read. In 2002, President Bush signed a new education law. It includes a program called "Reading First" to increase the reading skills of American Children. The program is based on the committee's report about using phonics.

    Some educators disagree. They say other programs also are effecteive. They fear that phonic programs will take the place of other teaching methods.

Ref: "Education Report" From "AMERICAN MOSAIC"



Comments

Popular posts from this blog

AlterBug |Myanmar Songs Podcast|

Most View songs On YouTube 2023. Youtube တွင် လူအများဆုံးကြည့်ရှု့သော သီချင်းများ ၂၀၂၃ Created By @AlterBug